زنان و خواب

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر مشكلات خوابتان بيشتر از چند هفته طول كشيده است يا می خواهید بدانید که چه چيزهايي خواب شما را تحت تاثير قرار مي دهد ؟ 

عوامل بسياري مي تواند بر اينكه شما چگونه خوب بخوابيد تاثير بگذارد . تغييرات هورموني مي تواند موجب نوسانات خلق ، بي خوابي و مشكلات ديگر شود . همچنين تعادل برقرار كردن ميان نقش هاي بسياري مثل نقش مادري ، نقش همسر ، كارمند و سر پرست مي تواند خواب شما را دچار اختلال كند و نگراني در مورد اين درخواست هاي رقابت گونه مي تواند شما را در شب بيدار نگه دارد .

و البته همراه با اين است كه شما كار زيادي براي انجام دادن داريد و با خودتان مي گوئيد چه كسي وقت براي خوابيدن دارد ؟

اما ، شما براي اينكه سالم بمانيد و انرژي داشته باشيد احتياج داريد كه به خوبي بخوابيد .

يكسري توصيه هايي براي اينكه شما خوب بخوابيد وجود دارد :

- يك برنامه خوب منظم ترتيب دهيد . هر روز يك ساعت مشخصي به رختخواب برويد و از خواب بيدار شويد .

- به طور منظم ورزش كنيد . اما از ورزشهاي سنگين 2 تا 4 ساعت قبل از زمان خواب اجتناب كنيد .

- ياد بگيريد كه relax و آرام باشيد . سعي كنيد دوش آب گرم بگيريد . يوگا يا مراقبه انجام دهيد.

كتاب بخوانيد يا به موزيك گوش دهيد كه اين مي تواند قبل از وقت خواب شما را آرام كند .

- از تخت خود فقط براي خوابيدن استفاده كنيد (و نه براي مطالعه و ...)

- يك محيط آرام براي خواب ايجاد كنيد . مطمئن باشيد كه اتاق آرام ، تاريك و نه خيلي سرد و نه خيلي گرم است .

- كافئين ،نكوتين و الكل را محدود كنيد و يا از آن اجتناب كنيد .