ايده هايي براي هداياي نوروزي سالم خلاق باشيد، سالم باشيد

همه ما مي دانيم كه در طول تعطيلات سالم ماندن كار سختي است. بياييد امسال  كاري كنيم كه اين مسئله برايمان به مشكل تبديل نشود. در زير ايده هايي براي هديه دادن براي كمك به خانواده و دوستانتان براي سالم تر ماندن ارائه شده است

هداياي غذايي رايج، افراد را به خوردن ناسالم در طول تعطيلات تشويق مي كند. به جاي اينكه يك جعبه پر از شكلات هديه دهيد سعي كنيد يك چيز مقوي تر مثل يك جعبه ميوه تازه بدهيد. همچنين مي توانيد يك جعبه پر از بادام، فندق و ديگر مغزهاي بدون نمك تهيه نمائيد. مجموعه اي از چايهاي خوش طعم چطور است؟

شما مي توانيد چنين هداياي غذايي را در فروشگاهها بيابيد و يا به صورت آنلاين آنها را جستجو كرده و بخواهيد كه براي فردي كه مي خواهيد به او هديه دهيد به صورت مستقيم ارسال شود. اين محصولات عمدتا در بسته هاي فلزي قابل بازيافت ارائه ميشوند كه مي تواند براي فرد در سالهاي آتي يادآوري باشد از اينكه به فكرش بوده ايد.

گزينه ديگر اين است كه چزي را خودتان آماده كنيد. مي توانيد سوپي را در يك شيشيه زيبا بسته بندي كنيد. و يا مي توانيد صرفا پول غذا را به يك رستوارن غذاهاي سالم پرداخت كرده و از او بخواهيد خود به آنجا رفته و هر چه مي خواهد را سفارش دهد.

هداياي ديگر در كنار غذا مي تواند خوردن سالم را ارتقاء دهد. ظرفهاي چند بار مصرف غذا كه براي غذاهاي مختلف قسمت قسمت شده اند مي تواند  افراد را به خوردن غذاهاي سالم و بردن نهار از خانه تشويق نمايد. در ژاپن از قديم از همين ظرفها براي برداشتن وعده هاي غذايي كوچك برنج و سبزيجات و ماهي و گوشت استفاده ميشده است. اندازه و شكل ظرفها مي تواند غذايي را كه در هر وعده مي خوريد حتي دوبرابر نمايد. بنابراين مي توانيد ظرفهايي را كه حاوي صرفا وعده هاي كوچك انواع غذاهاي سالم هستند را تا مسيرهاي طولاني با خود حمل كرده و بنابراين نهار سالم تري در سر كار داشته باشيد.

همچنين مي توانيد يك كتاب آشپزي از غذاهاي سالم هديه دهيد. البته فعاليت فيزيكي بخشي ديگر از سالم ماندن است. براي كودكان، وسايل ورزشي مي تواند يك هديه فوق العاده باشد. حتي يك چيز كوچك همانند فريزبي، بومرنگ، توپ فوتبال و يا بسكتبال مي تواند ساعات خوشي از فعاليت و تفريح را در خانواده ايجاد نمايد.

لباسهاي ورزشي، مخصوصا لباسهايي كه براي ورزش در هواي سرد استفاده ميشوند نيز مي تواند يك هديه عالي باشد. همين طور تجهيزات ورزشي مثل يك گام شمار كه يك وسيله ارزان قيمت است كه به كمربند متصل شده و ميزان گامهايي كه در هر روز برمي داريد را شمارش مي كند. با اين كار مي توانيد يك ارزيابي كلي از فعاليت فيزيكي خود داشته باشيد. يك هدف خوب داشتن حداقل 10 هزار گام در روز است.

براي افراد فعال يك مانتيتور نمايشگر ضربان قلب مي تواند يك هديه ايده آل باشد. اين وسيله مي تواند به آنها كمك نمايد تا سطحي ورزش كنند كه در حد ايمني بوده و سلامت آنها را بهبود دهد. براي دوندگان، يك ساعت مجهز به GPS (سيستم موقعيت ياب) مي تواند به آنها كمك نمايد نه تنها مكان راه رفتن خود را رديابي بلكه ميانيگن گامهاي برداشته شده خود را محاسبه نمايند.

با هديه دادن يك ترينر (پايه ثابت نگه دارنده دوچرخه) به يك دوچرخه سوار او مي تواند حتي در هواي بد نيز در خانه ورزش كند. مركز يك چرخ عقب با گيره در يكي از اين ابزارها محكم نگه داشته ميشود و به دوچرخه سوار اين امكان را مي دهد كه در داخل خانه هم ركاب بزند. دوچرخه سوار در اين صورت مي تواند با دنده سنگين پا بزند و در عين حال مطالعه كند، تلويزيون ببيند و يا براي افزايش انگيزه اش يك ويدئو تماشا كند. براي دوچرخه سوازان حرفه اي تر، رولر دوچرخه يك تجربه واقعي را در داخل خانه از دوچرخه سواري فراهم مي آورد كه البت پرهزينه تر است.

ديگر ايده هاي هديه گران قيمت تر عبارتند از اسكوتر، ميز پينگ پنگ يا تجهزيات ورزشي در خانه مثل يك تردميل. برخي سيستم هاي بازي هاي ويدئويي وسايل خاصي دارند كه فرد را همچنين فرد را به فعاليت فيزيكي تشويق مي نمايند.

اگر مطمئن نيستيد كه طرفتان از چه چزي خوشش مي آيد مي توانيد يك كارت هديه از يك فروشگاه ورزشي بدهيد و به او اجازه دهيد خود هديه اش را انتخاب نمايد. براي كسي كه مطمئن نيست از كجا بايد ورزش را شروع كند مي توانيد با هم به يك كلاس يوگاي محلي مراجعه كرده و يا با يك مربي بدن سازي  ملاقاتي داشته باشيد در اين صورت ميتوانيد آنها را به عادت ورزش تشويق نمائيد.

ويدئو ها و كتابهاي ورزشي نيز مي توانند ايده خوبي براي هديه باشند. آنها مي توانند يك برنامه براي بدن سازي ارائه داده و يا به بهبود عملكرد فرد در يك ورزش كمك نمايند. همچنين ميتوانيد كتابي از برنامه هاي تور پياده روي، راههاي كوه نوردي و دوچرخه سواري محلي هديه دهيد.

يك ايده خوب ديگر اين است كه اشتراكي از يك مجله بهداشتي هديه دهيد. يك دوز ماهانه از توصيه هاي خوب چه در باب آشپزي، تناسب اندام و يا بهداشت عمومي مي تواند به افراد در حفظ برنامه شان كمك نمايد.

استرس مزمن سبب فشار خون بالا، بيماري قلب كورنري، سكته مغزي و ديگر مشكلات قلبي و عروقي ميشود. پس چرا چيزي براي ايجاد آرامش هديه ندهيد؟ مي توانيد چيزي مثل موزيك، شمع و يا صابونها باشد. همچنين ميتوانيد يك بليط براي ماساژ و يا آبگرم براي ريلكسيشن هديه دهيد.

همان طور كه در اين مقاله گزارش شد، دانشمندان دريافته اند كه هنر هم مي تواند براي سلامت ذهن و هم بدن مفيد باشد. خوب پس مي توانيد يك چيز هنري زيبا هديه دهيد و يا حتي يك ابزار موسيقي. يك كارت ثبت نام در كلاسهاي رقص نيز مي تواند سلامت ذهن و جسم را بهبود دهد.

حتما نبايد پول زيادي براي دادن هديه خرج كنيد. مي توانيد يك كوپن براي دوچرخه سواري و يا دويدن با يكديگر تهيه كنيد و يا صرفا قراري براي دويدن با يكديگر بگذاريد. خلاق باشيد و هديه اي را بدهيد كه فكر مي كنيد دوستش دارند تا اين عشق دوباره به شما باز گردد.

انتخابهاي آگاهانه

يك هديه كم هزينه براي خانواده تان

شايد بزرگترين هديه براي كل خانواده شما ايجاد تصويري از نمودار سلامت خانواده است.

بيماريهايي را كه والدين، پدربزرگها و مادربزرگهايتان و ديگر اقوام خوني شما داشته اند را پیگيري كنيد با اين كار مي توانيد به پزشكان خانوادگي خود كمك كنيد اختلالاط را در اعضاي خانواده تان كه ريسك ابتلاي شما به آنها در شما نيز بالاتر است پيش بيني نمايند و در اين صورت مي توانند به شما در برداشتن گامهايي براي پيشگيري از آنها و حفظ سلامتتان كمك نمايند.

سايتهايي هستند كه به صورت رايگان به شما امكان ايجاد يك نموداردرختي از سابقه بهداشتي خانوادگي شما را به صورت رايگان مي دهند كه شما مي توانيد آن را چاپ كرده و در اختيار اعضاي خانواده و پزشك خود قرار دهيد. جمع آوري همه اطلاعات كمي زمان مي برد اما بدون شك خانواده به خاطر اين هديه قدردان شما خواهد بود.