6 هفته برای تغذیه سالم

هر روز، شما تصمیم های متعددی درباره غذا خوردن می گیرید. مثلا آیا در خانه طبخ کنید و یا غذای آماده از بیرون تهیه کنید ؟ یا میان وعده یک غذای آماده مصرف کنید، و یا یک میان وعده سالم از خانه با خود ببرید؟ اتخاذ تصمیمات خوب در مورد چه چیزی برای خوردن برای تغییر در شیوه زندگی ضروری است. و در حال حاضر، انتخاب و به عمل درآوردن رژیم غذایی سالم بهیچ عنوان ساده تر از گذشته نشده است!

کارشناسان در دانشکده پزشکی هاروارد در گزارش سلامت سال 2013 ،دانشکده پزشکی هاروارد، یک برنامه 6 هفته ای برای غذا خوردن سالم منتشر کرده اند. این گزارش ساده هفته به هفته ، گام به گام ،  به شما کمک می کند که رژیم غذایی خود را تجزیه و تحلیل، و یا تعریف اهداف جدید، برای وعده های غذایی سالم و حذفف تنقلات، و تبدیل تغییرات رژیم غذایی سالم به عمل را ممکن می سازد. با تنها چند تغییر در رژیم غذایی در هر هفته ، شما می توانید راه خود را برای رسیدن به یک الگوی جدید از غذا خوردن سالم هموار کنید. تغییراتی که در هر هفته ایجاد شده در مراحل بعدی ادامه پیدا کرده، و در شش هفته، شما مدل جدیدی را برای تغذیه خود ساخته اند که یک تغییر مهم در شیوه زندگی شما خواهد بود که البته می تواند برای تمام عمر ادامه داشته باشد.

در ادامه مراحل آسان برنامه 6 هفته ای برای ایجاد تحول به سوی غذا خوردن سالم را ملاحظه کنید:

هفته 1 : شروع! (برنامه ریزی برای دسترسی و تهیه غذاهای سالم)

هفته 2 : تهیه یک صبحانه بهتر (مقوی، کامل و پرانرژی- صبحانه هرچه بیشتر بخورید بهتر است!)

هفته 3 :  از بین غذاهای سالم لیست منویی برای ناهار سالم خود انتخاب کنید! (چربی و شیرینی کمتر، و همچنین چربی اشباع نشده و قندهای مرکب بسیار بهتر هستند)

هفته 4 : راه برای آهسته حرکت کردن به سمت مصرف بیشتر و ببیشتر میوه ها و سبزیجات بیشتر هموار کنید.

هفته 5 : میان وعده های هوشمندانه و سالمی را انتخاب کنید. (غذاهای تازه، تهیه شده در منزل و فاقد مواد نگهدارنده و روغن های مضر)

هفته 6 : حفظ برنامه جدید (استمرار مهمترین اصل است)

برای موفقیت در این برنامه، باید شما یک لیست از مواد غذایی سالم داشته باشید و مابقی از یخچال خود حذف ، و جایگزین های سالم و خوشمزه را اضافه کنید. باید از اشتهای خود زرنگ تر بود و یاد گرفت که چگونه برای سنجش اندازه سهم روزانه هر ماده غذایی را فهمید. کدام غذاها برای غذا خوردن در بیرون انتخاب کرد،. نحوه درست کردن یک ساندویچ سالم بسیار مهم است. و اینکه هر فردی بیاموزد که چه کاری انجام دهد که دچار  لغزش و افراط نشود. و باید با کمک اعطای پاداش های خوشمزه به خود تقویت انگیزه را شروع کرد .

پس تنها در شش هفته به طور خلاصه، شما می توانید روشی که غذا می خورید را به طور انقلابی اما با روش های آسان و گام های عملی عوض کنید.